Легенда бренду, створити історію бренду

Що це і для чого потрібно

Легенда бренду, вона ж brand story, є короткою, але гранично насиченою емоціями історією про зародження бренду. У ній прихована інформація про місію та цінності компанії (бренду), її філософії та позиції на ринку, шляхи розвитку та ін.

Не будь-яка торгова марка, яка має brand story, є легендарною, як Microsoft, Coca-Cola, Puma або Ferrari. Але абсолютно точно, що якщо у вашого бренду легенди немає, то й шансів зрости до масштабів легендарної торгової марки у нього є небагато.

Основні ознаки гарної легенди бренду


ПРАВДОПОДІБНІСТЬ. У хорошу легенду бренду хочеться вірити, вона не викликає емоційного відторгнення.

НАЯВНІСТЬ ДОСТОВІРНИХ ДЕТАЛЕЙ.Дати, цифри та факти або взяті з реального життя, або, як мінімум, не порушують основи логіки.

ОРИГІНАЛЬНІСТЬ. Brand Story в жодному разі не повинна бути схожою на легенду будь-кого з конкурентів, адже унікальність торгової марки та здатність відокремитися на ринку багато в чому виходить саме з оригінальної легенди бренду.

ЕМПАТІЙНІСТЬ. Здатність головних героїв легенди змусити цільову аудиторію співпереживати створює потужний поштовх для більшої залученості, що дуже позитивно впливає на відносини між компанією (брендом) і цільової аудиторії.

СТРАТЕГІЧНІСТЬ. Здатність поставити єдиний напрямок для комунікаційної стратегії. Від гарної легенди легко і приємно рухатися в подальшому промоушену.

УНІВЕРСАЛЬНІСТЬ. Довершена легенда бренду має бути по-справжньому довгограючою. Її неможливо безболісно змінити, як, наприклад, логотип у процесі ребрендингу, тому підходити до створення легенди бренду необхідно особливо ретельно.

Як створюється історія бренду


Створення легенди бренду починається з ретельного ознайомлення з компанією (брендом/продуктом), її місією, переконаннями та позицією, адже саме ця інформація буде зашифрована у легенді. При цьому в основу може бути покладений різний підхід до інформаційного наповнення brand story:

ІСТОРІЯ З ЖИТТЯ СПОЖИВАЧА.Реальний чи вигаданий сюжет у тому, як споживач вирішив свої проблеми завдяки використанню бренду/продукту.


НАЦІОНАЛЬНІ ТРАДИЦІЇ ТА ГЕОГРАФІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ РЕГІОНУ.Тут головне, щоб ці особливості збігалися з потребами і викликали позитивний відгук у цільової аудиторії.


ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ПРОРИВ.Історія винаходу, який допоміг зробити цей світ кращим.


СІМЕЙНА ІСТОРІЯ.Апелювання до сімейних цінностей дуже добре працює у багатьох галузях товарів та послуг.


ОСОБЛИВОСТІ БРЕНДУ (ПРОДУКТУ).Унікальні характеристики, які бренд отримав у процесі свого розвитку, та які виділяють його у конкурентному середовищі.


З ФАНТАЗІЇ В РЕАЛЬНІСТЬ. За наявності достатньої кількості ресурсів та за відсутності реальних подій, на яких можна було б побудувати легенду бренду, існує можливість створити потрібний інфо-привід самостійно. Те, що можна уявити як реальну історію, можна перетворити на реальну історію, але вартість створення легенди бренду в цьому випадку зростає у рази.


У будь-якому випадку, класна легенда бренду — це завжди драматургія, тому вона завжди пов'язана з подоланням будь-яких труднощів, завжди закінчується перемогою над обставинами та подоланням труднощів і завжди в результаті світ стає трохи кращим, ніж був до цього.

З чого складається вартість створення легенди бренду


Створення легенди бренду – послуга, в якій творча складова займає майже всі 100%, тому вивести універсальний калькулятор для цієї послуги неможливо. При цьому існують деякі основні критерії, які визначають приблизну вартість робіт. Серед них: